cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Drivers & Software

ForIdent
Adept II

Informations AMD_ANR_BG_PROC & questions about AMD SmartAccess Memory

Hello everyone,

Config :
Asus B650E-F Gaming WiFi
R7 7700
Corsair Vengeance 2x16Go 6000Mhz
Asus TUF 7900 XTX

Following a recurrent crash on Forza Horizon 5 that I will detail later in the post concerning AMD SmartAccess Memory (AMD SAMM), I always have events of this kind in my event handler, what is the cause?

AMD_ANR_BG_PROC
Function: GET_INPUT_DEVICES called.

AMD_ANR_BG_PROC
Function: ret=0 size=4 called.

AMD_ANR_BG_PROC
Function: GET_OUTPUT_DEVICES called.

AMD_ANR_BG_PROC
Function: ret=0 size=5 called

I just saw, I can disable it on startup.

 

For the problem with AMD SAMM, I have concerns about a video game (Age of Empires Online) where intense lags are felt. The problem is that I just saw on the HotWheels DLC of Forza Horizon 5, the game crashes without AMD SAMM, I just reactivated it and no more worries, it will be laborious to reactivate / deactivate it every time, or experience failures on other games possibly...

Thanks you

2 Replies
FloEnox
Journeyman III

bonjour le même problème que toi mais sur le jeux sons of the forest le jeux plantait avec un message de amd le logiciel amd a détecté un dépassement de délai du pilote sur votre système .

je c’est pas quoi faire, j’ai désinstaller et re installer le software de amd rien ne change , j’ai même au télécharger Windows 11 pour voir si c’était pas ca le problème. 

Intel i713700KF 4x8 Go de RAM 3200 7900XTX

GET_OUTPUT_DEVICES

0 Likes

Ca ne concerne pas le même problème malheureusement. Le premier c'était pour des évents dû à AMDNoiseSuppression et le deuxième concerne AMD SmartAccess Memory sur certains jeux. Essaie de le désactiver pour voir si tu peux y jouer normalement ?

0 Likes