cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

PC Graphics

Dave-L
Journeyman III

Crash Adrenalin 24.8.1

FR------------------------------------------

Il devient presque impossible de jouer à Battlefield 2042 avec les produits AMD.  Je n'ai jamais eu de problème avec ma RTX2080.

J'ai construit 2 PC  CM AORUS Master, i7-13700K, Ram 32go 7000Mhz,  alim. RM1000W, et 7900XTX.

2 PC d'une valeur de 8000 CHF  et c'est un désastre. 

J'hésite à remettre ma RTX2080 pour pouvoir jouer sans problème. J'ai tout essayer mais les produits d'AMD son toujours plein de Bug. Je n'ai que des erreur DirectX et je n'avais jamais ces erreur avec Nvidia.

Le seul moyen de dépanner AMD c'est d'acheter une carte Nvidia j'ai l'impression. 

EN------------------------------------------

It's becoming almost impossible to play Battlefield 2042 with AMD products.  I've never had a problem with my RTX2080.

I built 2 PC CM AORUS Master, i7-13700K, Ram 32go 7000Mhz, power supply. RM1000W, and 7900XTX.

2 PCs worth 8000 CHF and it's a disaster. 

I'm hesitant to hand over my RTX2080 so I can play without problems. I've tried everything but AMD products are always full of bugs. I only have DirectX errors and I never had these errors with Nvidia.

The only way to troubleshoot AMD is to buy an Nvidia card I think.

0 Likes
3 Replies
achilles2099
Adept I

Adrenalin 24.8.1 also crashes my computer. I installed the driver from may 24.5.1, and everything runs fine now.

0 Likes

EN

Good morning,

I finally tested the 24.5.1 driver and also the new 24.10.1, but the bug problem persists. The screen remains frozen. I am going to order an Nvidia card to solve the problem and I will never order AMD hardware again. I have already talked about it a lot around me to avoid people having the same disastrous experience with this company.

FR

Bonjour,

J'ai finalement testé le driver 24.5.1 et aussi le nouveau 24.10.1, mais le problème de bug persiste. L'écran reste figé. Je vais commander une carte Nvidia pour résoudre le problème et plus jamais je commanderai de matériel AMD j'en ai déjà parlé beaucoup autour de moi pour éviter que des gens face face la même expérience désasteuse avec cette entreprise.

0 Likes
Dave-L
Journeyman III

EN

Good morning,

Thank you for your response.

I installed the new driver 24.9.1. It worked well for 2 days.
That said last night my screen still froze once with the error. The Adrenalin driver took too long to respond.
I will still use the new 24.9.1 driver and send error reports to AMD.
It works better but it's still not perfect with BF2042.

FR

Bonjour,

Merci pour votre réponse.
J'ai installé le nouveua pilote 24.9.1. Cela à bien fonctionné pendant 2 jours.

Cela dit hier soir mon écran à figé quand même une fois avec l'erreur. Le pilote Adrenalin a mis trop de temps à répondre.

Je vais encore utiliser le nouveau pilote 24.9.1 et envoyer les rapports d'erreurs chez AMD. Cela fonctionne mieux mais ce n'est pas encore parfait avec BF2042.

0 Likes