cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

General Discussions

Ragnaroklm
Journeyman III

RX 6600 problème de stabilité et de taux de fps

Bonjour à toutes et tous,

J'ai la config suivante :

Carte mère : Asus tuff gaming B550 plus

CPU : Ryzen 5600X

GPU : RX 6600

Ram : 2*8gb corsair vengeance en dual channel

Alimentation : EVGA 80+ bronze, 650 watts

 

Je rencontre les problèmes suivants :

Fortnite : Impossible d'avoir un nombre de fps stable (de qualité low à épique), (du mode perf à directX12) , (avec différents paramétres du logiciel AMD), (maj du bios), (overclocking automatique), désactivation de l'ULPS... que je sois en 60 fps, 144 fps, 240, 360 ou illimité c'est toujours instable et les jeux freez.

Rocket-league : Même histoire ! Impossible d'être précis dans mes tirs. Impossible de pousser la balle dans les airs et de la coller le jeu n'est pas assez fluide...

 

Les autres ?

Chez AMD vous avez une solution pour votre matos peut être ?

 

Spoiler
Spoiler
 

 

0 Likes
3 Replies
Earnhardt
Grandmaster

OFFICIAL TERMS OF USE and TERMS OF MEMBERSHIP

AMD Community Forum

This is a user to user English language only Support Forum. 

0 Likes

Google traduction says :

RX 6600 stability and fps rate problem

Hello everyone, I have the following config:

Motherboard: Asus tuff gaming B550 plus CPU: Ryzen 5600X

GPU: RX 6600 Ram: 2*8gb corsair vengeance in dual channel

Power supply : EVGA 80+ bronze, 650 watts

I have the following problems: Fortnite: Unable to have a stable number of fps (from low to epic quality), (from perf mode to directX12), (with different AMD software settings), (bios update), (automatic overclocking), ULPS deactivation... whether I'm in 60 fps, 144 fps, 240, 360 or unlimited it's always unstable and the games freeze.

Rocket-league: Same story! Impossible to be precise in my shots. Impossible to push the ball in the air and to stick it the game is not fluid enough...

The others? At AMD you have a solution for your gear maybe? Could you give us The good settings or mistakes to avoid or guidé line to use your stuff ? 

0 Likes

bonjour ,

t'a réussi a trouver le problème car j'ai un pote qui a le même soucis ?

 

Cordialement Florian

0 Likes