AnsweredAssumed Answered

HP Pavilion dv6-3112sl Compatible With Windows 10?

Question asked by pgiovanni on Oct 5, 2017
Latest reply on Oct 10, 2017 by amdmatt

Hi everyone,

I have a laptop HP Pavilion dv6-3112sl (OS Windows 10 Pro). As you can see in the screenshot, there is yellow triangle on the graphics card "AMD Mobility Radeon HD 5000 series".

I updated all drivers which are available on the official site (AMD). I asked also to microsoft community, but they told me that is a problem about AMD and not about windows 10.

It's weird, because after drivers installation there isn't yellow triangle. It appear when I reboot system. Do you know why?

Sincerely,

Giovanni

----------------------------------------------------------------------------------------

Salve,

Ho un laptop HP Pavilion dv6-3112sl. Come si può vedere dall'immagine che segue, sulla scritta della scheda video compare un triangolo giallo con un punto interrogativo al suo interno.

Non riesco a capire perché. Al passaggio del cursore sul triangolo, non esce nessun messaggio. Ho provato a disinstallare le schede video e installarle di nuovo, ma non è cambiato nulla. Ho cercato i driver sul sito ufficiale di AMD, e non ho risolto ugualmente. Ho riferito il tutto ad un esperto della Microsoft, ma mi ha detto che non è un problema relativo al sistema operativo (windows 10), ma ai driver della scheda video. La cosa strana è che quando termina l'installazione dei driver, il triangolo scompare. Poi quando riavvio il sistema, il triangolo compare di nuovo. Perché?

driver.JPG

Grazie,

Giovanni

Message was edited by: Matt B We have updated the title of this discussion with relevant details to better describe your issue.

Outcomes