2 Replies Latest reply on Sep 13, 2017 12:39 PM by thaloss

atiadlxx.dll error nach crimson update

thaloss

Hallo,

ich habe den Crimson Treiber von 17.7.1  auf 17.8.1 via Radeon Settings upgedatet, direkt nach dem update wurde die Fehlermeldung angezeigt das entweder die atiadlxx.dll nicht für die Ausführung unter Windows vorgesehen ist oder Fehlerhaft ist. (Screenshot angehängt) Diese Meldung poppt nun immer wieder auf. Das Radeon Settings Tool lässt sich nun nicht mehr öffnen und zeigt nur nohc diese Meldung. Ich habe den Treiber deinstalliert und neu installiert - das gleiche Problem, auch die Neuinstallation von 17.7.1 hat nicht geholfen.

Heute habe ich versucht 17.9.1 zu installieren - Fehlschlag aus dem gleichen Grunde.

Hat jemand eine Idee? Nicht nur das ich die Settings nicht mehr aufrufen kann und diese Meldung immer wieder aufpoppt, auch der Rechner "hakelt" immer wieder.

Ich habe mein System auch mit verschieden Virenscannern geprüft, es wird kein Virus, Trojaner oder sonstige Malware gefunden.

Hier die Daten der dll:

C:\Windows\System32\atiadlxx.dll

Größe:1,46 MB (1.540.504 Bytes)

Erstellt: Dienstag, 25. Juli 2017, 03:00:22

MD5a5596ee438e8b1281fbee0750c7c493e
        • Re: atiadlxx.dll error nach crimson update
          gman2

Troubleshooting Common AMD Graphics Driver Installation Problems

This helped me, I had the same problem. Use those programs to clean install your graphics drivers and reinstall them with the latest update. If you can't get the radeon settings to come up:

This PC, local disk, amd, wu-ccc2, ccc2_install, WULaunchApp. That should launch the settings app.

• Re: atiadlxx.dll error nach crimson update
              thaloss

Thank You for the help,

the "DISM" and "SFC" execution mentioned no failure, it was mandatory to uninstall the complete AMD drivers using the "AMD Clean Uninstall Tool".

but this caused a different problem, afte uninstalling the driver there was no Display anymore even after several reboots. But I could manage using my Laptop

for remote Desktop login. After installing the 17.9.1 Crimson it seems to work again without any error Message.

Checking the mentioned atiadlxx.dll I detect that is now an older one

Created: Donnerstag, 6. Oktober 2016, 15:52:26

Size:      1,46 MB (1.541.144 Bytes)

md5:      48b4cccb16d2abda1f0d03b1086d7260

i beleive here is root caus of the problem that this file was exchanged with an impropper one.