2 Replies Latest reply on Apr 29, 2017 6:04 AM by teekay

BIOS doesn't start with the connected monitor

teekay

Dear AMD Community/Support,

after the Installation of one new Motherboard and a successful new Setup of Windows 10, my Computer comes up with the following graphic Problem during start Process

first Start: the Display receives a signal but stays dark ( a kind of dark blue) and the Information on the Screen below says that he is trying to get connected with a Monitor via DVI 1 with 720p@60Hz Then nothing more happens (remarkable: the computer could now be switched off without the normal shut down process)

after the second start and with a little luck: the bios signal for graphic Problems sounds ( 1x long and 2 short beeps) and the MSI Logo with a loading Circle inside appears. So it changed now to the connected monitor via HDMI 1 with 1080p@60Hz

only now I am able to log in to Windows there everything works fine, until the next Restart or boot Process in general...

Well if anyone has an Idea what settings I have to change to fix that Problem, please let me know.

My Hardware components:

AMD Graphics Card

• AMD Radeon HD 6670
      • Operating System
        • Windows 10 64bit

• Driver version installed
        • Radeon Software Crimson Edition 16.2.1

• Display Devices
        • Odys FINO+X22-LED TV (model), MTC26T42 (AMD Name), HDMI 1080p @60Hz, 21,5 inch (54,6 cm Diagonal)

• Motherboard
        • MSI 970A-G43 Plus (MS-7974)

• CPU/APU
        • AMD FX 6100 Six Core Processor 3,30 GHz

• RAM
        • Amount of memory installed: 8 GB

Liebe AMD Community,

nach dem Einbau eines neuen Mainboards und dem erfolgreichen neuen aufsetzen von Windows 10 hat mein Computer das folgende Anzeigenproblem beim Start:

erster Start: die Anzeige erhält ein Signal, bleibt aber ohne Bild oder Ladebildschirm. Die Info am unteren Bildschirmrand zeigt den Text: 1 DVI 1, 720p@60Hz danach passiert nichts weiter.

Die Grafikkarte verfügt zwar über einen solchen Ausgang, dieser ist aber weder belegt noch in den AMD Einstellungen konfiguriert. (interessant: der PC kann direkt ohne Wartezeit oder sonstige Verzögerung wieder ausgeschaltet werden)

nach dem zweiten Start: nach einigen Sekunden hört man das akustische BIOS Signal für Grafikfehler ( 1 langer, 2 kurze Töne) worauf ein Ladebildschirm von MSI erscheint ( anstelle des üblichen von Microsoft) und danach der Standard Anmeldebildschirm von Windows. Die Anzeige wurde inzwischen auf die angeschlossene über HDMI bei 1080p@60Hz umgestellt.

Erst jetzt kann ich mich normal anmelden und den PC ab dann ohne Probleme bedienen. Eben bis zum nächsten Neustart oder Boot Prozess…

Über jegliche Vorschläge zur Behebung dieses Problems freue ich mich sehr, mal abgesehen davon die Geräte einfach zu ersetzen