2 Replies Latest reply on Nov 6, 2016 1:20 AM by grizlodĀ®

information for new CPU ZEN.

ricky89

Hi I want to know when it comes out the new CPU from AMD ZEN ?.
      I would also like to know quandouscirà the video card Vega 10?
      The video card has 24 teraflops of power ?.
      you can know the price is the video card, and the ZEN CPU ?.
      The ZEN CPU is ideal for video editing and games ULTRA HIGH even graphic video card vega 10 ?.
      I want to know all the details and technical characteristics and the price for Europe Italy.
      Thanks I await your answers.

discussion Italian.

Salve vorrei sapere quando uscirà la nuova cpu di AMD ZEN?.

Vorrei sapere anche quandouscirà la scheda video Vega 10?

la scheda video ha 24 teraflops di potenza?.

si può sapere il prezzo sia la scheda video , e la CPU ZEN?.

La CPU ZEN è ideale per video editing e giochi a ULTRA HIGH grafica anche la scheda video  vega 10?.

Vorrei sapere tutti i dettagli e caratteristiche tecniche e il prezzo per Europa Italia.

Grazie attendo le vostre risposte.

• Re: information for new CPU ZEN.
          grizlodĀ®

Cya, ad oggi credo sia impossibile dare una risposta precisa a quasi tutte le tue domande!

Slide ufficiali AMD, affermano che Zen avrà IPC (Instructions Per Clock) superiore del 40% rispetto ad Excavator.

Ufficiosamente si ritiene debba avere inizialmente frequenze intorno ai 3.5 GHz, con turbo un 200/300 MHz superiore.

Se così sarà, direi che, assieme a Vega, potrà soddisfare pienamente i videogamers con monitors e TV 4K ed oltre...

Per il resto...troppo presto per conoscerne features e prezzi...  

• Re: information for new CPU ZEN.
            black_zion

Shortly after CES 2017 in January

About the same time as Zen, December 2016-February 2017One model is speculated to have 24 TFLOPS single precision compute power

No prices are known, although speculation will be around 75% of the price of the competing Intel chip for Zen, and 1000 series card from nVidia

Yes

None will be released until the official launch party for Vega 10 and at CES 2017 for Zen