0 Replies Latest reply on Jun 30, 2016 9:36 PM by mrblack

Unable to load detection driver , HELP

mrblack

[ ENG ]

I bought a new video card r9 390, before installing it I uninstalled all the utilities and once finished i've start the installation of the new driver from the CD.

The problem arises during the installation phase where I get a message '' Unable to load '' sensing driver, and I will stop everything.

I tried to download AMD AutoDetect to manually download the most suitable driver for my video card and even then I get the same message.

Some advice ?? Thank you

PS: I read on other sites of different people with the same problem, solve it by formatting the HD but I would not do it

[ ITA ]

Ho acquistato una nuova scheda video r9 390 , prima di installarla ho disinstallato tutte le utility e una volta finito ho fatto partire l'installazione dei nuovi driver utilizzando il CD.

Il problema sorge durante la fase di installazione ove ricevo un messaggio '' Impossibile caricare il driver di rilevamento '' , e mi si ferma tutto quanto.

Ho provato a scaricare AMD AutoDetect per scaricare manualmente il driver più adatto alla mia scheda video e anche in questo caso ricevo lo stesso messaggio.

Qualche consiglio ?? Grazie

PS: su altri siti ho letto di diverse persone con il medesimo problema , risolverlo formattando l'HD ma non vorrei proprio farlo......