3 Replies Latest reply on Apr 26, 2016 7:49 AM by amdmatt

Playing games-----> Blackscreen

moppi

Hey i got a big problem. When i play WoW or other games on my R9 380X Nitro GPU, the game crashes and freezes for like4 seconds. Then my monitor/screen (i really don´t know the english word), turns off, but in the background i can hear the music from WoW or the others games... I have to restart my Computer then ...

And then i got another problem.. When  play games the game freezes ---> Blackscreen but then i get a pop up message from Windows: "Graphicdriver doesnt responds

and has been successfully restored". And then i can play my games like nothing happen before, like this.

Sorry for my bad englisch^^ If anyone understand German i write the text in german down below here. I hope you got a answer for my problem.

Hallo ich haben ein großes problem, und das geht darum das mein bild beim spielen abstürzt, also z..B. ich spiele World of Warcraft und dann kommt drauf an mal später oder auch schon gut beim anfang geht das Bild einfach aus, also der Monitor schaltet sich aus und man hört so 4-5 Sekunden noch den Ton und den ist der auch weg. Der Rechner ist aber noch am laufen, nur weil es ja nichts mehr geht muss ich leider auf Aus drücken und eben wieder starten den Rechner.

Denn gibst auch noch eine sache da ist aber das Bild nur für gute 4 Sekunden weg und den stellt sich das Bild wieder her, und Windows gibt die meldung an "Anzeigetreiber regiert nicht mehr und wurde erfolgreich wieder hergestellt."