AnsweredAssumed Answered

Hur mycket hatar amd oss 5470 kunder? Någon empatisk själ som kan hjälpa?

Question asked by silverbullit on Jan 2, 2016

Min pensionerade moder köpte en Asus laptop (K72Dr) med Amd radeon Mobility 5470.

Nu hör till saken att samtliga grafikuppdateringar släcker detta sorgliga elände, ni hörde rätt - ALLA efterföljande drivrutiner år efter år efter år ger black screen of death och Amd/Radeon och det är ingen överdrift att säga att samtliga kunder känner sig rakt av blåsta. (Googla 5470 för 100% flaming)

Det tog mig lång tid att hitta rätt drivrutin till Win7 och återställa hennes laptop att ge bild.

Men givetvis blir  det värre...

Nu började som alla vet microsoft att spamma Win10 uppdatering - vilka ingen dödlig pensionär lyckats stänga av,

min gamla mamma lyckades klicka ja och SIM SALABIM!!!

POFF!!! Nu stirrar hon in i mörkret och gråter igen...

GIvetvis kolsvart dator igen, jag får varken bild eller nätverksuppkoppling så nu försöker jag få bild igen.

Jag måste tanka en FUNGERANDE drivrutin OFFLINE och föra över med usb eller nåt (om nu någonting överhuvudtaget fungerar)

M E N jag lyckas inte ens hitta rätt drivrutin att ladda ned till denna skymf till grafikkort Amd Radeon 5470.

Bara program som identifierar och laddar hem "rätt" drivrutin (Ska givetvis stå FEL men så ni förstår poängen)

Hur hittar jag en fungerande drivrutin till 5470 som jag kan dra hem offline?

Hjälp snälla vänner för ni är mitt enda hopp, under alla dessa år har Amd/Radeon gjort klart att de fullständigt sket i oss som köpte Amd/Radeon så ni forumvänner är mitt sista hopp!

Det skulle vara trevligt om jag kunde få morsan sluta gråta...

God fortsättning på er alla!

Outcomes