0 Replies Latest reply on Dec 23, 2015 9:31 AM by zimeyh

Northbridge hard, bluescreen, shutdown..MSI 970-970A

zimeyh

Good afternoon. I had and still have problems with AMD, it is unique and it seems that I've been looking for everywhere and found nothing. The issue is as follows. Previously available a motherboard ASROCK 960gm-vgs3 fx, FX-4300 processor, RAM Kingston HyperX 2x4GB 1866 750 1GB EVGA graphics, Kingston HyperX SSD, 700W Power Supply Corsair, CoolerMaster sink. With all this as it worked correctly the PC. To decide to extend the PC motherboard switch 970 by MSI Gaming and after the change of temperature had enough problems in the northbridge to me bluescreen, by making all relevant evidence and because with the microATX not happened I turned to ask for another plate because temperatures tested in a G46 MSI 970A did not exceed 46-47 degrees in the northbridge playing full, ordered a Krait Edition MSI 970A and change processor for FX-6300, after mounting the next day the same fault, I returned to ASRock 960GM-VGS3 FX and I have this running now. That solution and / or over-heated because both northbridge? The theme of sink is not, as in the tests have also used the OEM heatsink and was the same. I miss the testing to test and games inside and outside of the box where I have the PC. Which solution is this? : /

Original:

Buenas tardes. He tenido y sigo teniendo problemas con AMD, es un caso único por lo que parece ya que he estado buscando información por todas partes y no encontrado nada. El tema es el siguiente. Anteriormente disponía de una placa base ASROCK 960gm-vgs3 fx,procesador FX-4300, memoria ram Kingston HyperX 2x4Gb 1866, grafica EVGA 750 1gb, SSD Kingston HyperX, Fuente alimentación Corsair 700W, disipador CoolerMaster. Con todo esto tal cual funcionaba correctamente el PC. Al decidirme ampliar el PC cambie placa base por MSI 970 Gaming y tras el cambio tenia bastantes problemas de temperatura en el northbridge hasta darme bluescreen, al hacer todas las pruebas pertinentes y ya que con la microATX no me sucedía volví a pedir otra placa ya que comprobadas las temperaturas en una MSI G46 970A no superaban los 46-47 grados en el northbridge jugando a full, pedi una MSI Krait Edition 970A y cambio de procesador por un FX-6300, tras montarla al día siguiente la misma falla, he vuelto a la ASRock 960GM-VGS3 FX y actualmente lo tengo funcionando con esta. Que solución y/o porque se sobre-calienta tanto el northbridge ? El tema de disipador no es, ya que en las pruebas tambien he usado el disipador OEM y pasaba lo mismo. Las pruebas las he echo con test y juegos, dentro y fuera de la caja donde tengo el PC.

Que solucíon tiene esto? :/

Thnk guys