AnsweredAssumed Answered

AMD 8870m Freezes in game - How fix it ?!!

Question asked by bu10 on Dec 22, 2015
Latest reply on Dec 26, 2015 by bu10

[Portuguese-BR]

Boa tarde,
     Comprei um notebook Samsung Ativ Boo 6 no começo de 2013 e o mesmo atendeu a todas as exigências. Contudo, recentemente a AMD atualizou o driver e o mesmo veio a apresentar-me problemas no uso.
     Meu notebook tem uma AMD 8870m e após atualizar ela virou uma AMD m270x. Até então, tudo bem. Mas quando a placa é colocada em uso, mais especificamente em jogos, o notebook simplesmente congela a tela. Tento usar todo e qualquer tipo de comando no teclado, mas nada ! Quanto mais exigente o jogo, mais rápido isso acontece. Como assim ? Bom, quando jogo Dota2 o problema demora algumas dezenas de minutos para congelar a tela. Já quando jogo em jogos mais exigentes como um Sniper Elite v3, que não é tão pesado assim, trava em menos de 10 segundos em jogo.
     A partir disso não sei como prosseguir. Tentei utilizar o Windows 7 64bits, Win8.1 e atualmente utilizo o Windows 10. Todos sem sucesso. O que eu fiz para conseguir jogar um pouco foi ter desinstalado TODOS os Drivers da AMD, mas isso é apenas um tapa buraco, pois sem os drivers os gráficos ficam com lag, um menor desempenho notável !!

Então, como eu posso utilizar o atual driver da AMD Radeon sem esses problemas ?! Gostaria de maximizar a experiências em jogo o quanto antes novamente !
Obrigado

[English - with Tradutors help ]

Good afternoon

I bought a Samsung Ativ Book 6 notebook at the beginning of 2013 and it met all the requirements. Recently, however, AMD has updated the driver and it came to introduce myself problems in use.

My laptop has an AMD 8870m and after upgrading it became an AMD m270x. So far, so good. But when the board is put into use, more specifically for games, laptop simply freezes the screen. I try to use any kind of command on the keyboard, but nothing! The more demanding the game, the faster it happens. What do you mean ? Well, when I play Dota2 the problem takes a few tens of minutes to freeze the screen. But when game-edge games as a Sniper Elite v3, which is not so heavy so lock in less than 10 seconds into play.

From there I do not know how to proceed. I tried using Windows 7 64bit, Win8.1 and currently use Windows 10. All to no avail. What I did get to play some have been uninstalled ALL AMD drivers, but that's just a slap hole, for without the graphics drivers are with lag, lower outstanding performance !!

So, how can I use the current AMD Radeon driver without these problems ?! I would like to maximize the experience into play as soon as possible again!
     thank you

Outcomes