0 Replies Latest reply on Nov 30, 2015 5:45 AM by juanl

Kopfhörer Mikrofon funktioniert nicht (SADES SA-708)

juanl

ENGLISH:

Hello,

I found no solution to my problem in any other thread so I decided to make my own. My problem is that the mic of my headphone (SADES SA-708) doesn't work ever since I reinstalled my operating system. I installed the Realtek High Definition Audio codecs (32bit), but that didn't work aswell. On top of that my headphones are being recognized as speakers now. The microphone is being recognized and I can change its settings but all I hear when I listen to it (via checkbox in the second tab of its settings) is a loud/faint murmur or nothing at all (depending on how the levels are set). Switching between front and back input didn't help aswell. The mic is also turned on by the way.

GERMAN/DEUTSCH:

Hallo,

da ich in keinem anderen Forum eine Lösung zu meinem Problem gefunden habe, entschloss ich mich einen eigenen Thread aufzumachen. Mein Problem ist, dass das Mikrofon meines Kopfhörers (SADES SA-708) nich funktioniert. Ich habe kürzlich mein Betriebssystem neu installiert und seit dem funktioniert es nicht mehr. Ich habe Realtek High Definition Audio für 32bit installiert aber auch das funktioniert nicht. Daraufhin wird mein Kopfhörer nun auch als Lautsprecher angezeigt. Das Mikrofon wird erkannt und ich kann mit den Einstellungen hantieren aber egal was ich tue, wenn ich es teste (via "Dieses Gerät als Wiedergabequelle verwenden") höre ich entweder nichts oder ein starkes Rauschen (je nach Pegel-Einstellungen). Wechseln zwischen Vorder- und Rückseiteingängen half nicht. Mikrofon ist auch eingeschaltet.

_______________________________________________________________________________

SYSTEM SPECIFICATIONS:

System:

Microsoft Windows 7 Home Premium

Service Pack 1

32bit

8GB RAM (3.23 usable)

Processor: AMD A8-3870 APU with Radeon(tm) HD Graphics

Sound-Device:

Realtek High Definition Audio

Driver-Version: 6.0.1.7541

Headphones: KingTop SADES SA-708

Juan Lebedev