0 Replies Latest reply on Oct 11, 2015 7:21 PM by dafuq

Display driver stopped responding and has recovered ... (french)

dafuq

Hello, Bonjour,

Please don't blame me for my english, i'm french.

I get an error occuring when i play. My screen freezes and the sound repeats in loop. And when i kill the game process, Windows send me that notification : "Display driver

stopped responding and has recovered". I updated my drivers in July and that notification started to appear last week. I tried to install the beta driver but it didn't work. It can appear

when i launch the game or an hour after.

So i'd like to know if the problem comes from my card itself or if it's due to drivers ? Or can it comes from Raptr (AMD Gaming Evolved) ?

"J'ai, depuis quelques jours, ce message d'erreur qui apparaît et qui, lorsque je joue, m'oblige à fermer le processus du jeu sans quoi l'image et le son restent figés.
      Mes drivers étaient à jour, j'ai donc essayé la version bêta sans succès. Les anciens drivers ne fonctionnant pas non plus je me tourne vers vous. À noter que cette erreur

n'apparaît que lorsque je joue. Parfois dès le lancement du jeu, d'autres fois 1h après, c'est totalement aléatoire. Et cela arrive plusieurs fois d'affilée.

Le problème vient-il de la carte en elle-même ou est-il dû aux drivers ? Ou peut-il venir de Raptr (AMD Gaming Evolved) ?"

Configuration (drivers à jour, drivers up to date) :

- Windows 10 Pro 64bit

- Intel Core i5-4690k

- 16GB RAM Hyper-X Fury

- ASUS MAXIMUS VII RANGER

- SAPPHIRE Radeon R9 280 Dual-X OC

- (Ventirad Noctua, Alim Cooler Master g750M, SSD Samsung EVO 250Go , ...)

Merci de votre aide. Thanks for your help.

Cordialement, Sincerely yours,

Stanick S.