0 Replies Latest reply on Aug 14, 2015 12:13 AM by lcodelima

APU A10-7850 K monitor intermitente in game

lcodelima

Good evening everyone!

There are approximately I upgraded on me pc. After extensive research, I realized that an APU would meet me to work with graphic software and from time to time, throw something.

My setup is:

APU A10-7850 K

ASROCK FM2A88M-HD +

8GB RAM XFURY 1866

SANDISK SSD 120GB

SOURCE COUGAR RX500 (500w)

WIN10 64bit

I have used the PC usually to work with it without problem but unfortunately when I try to run any game, the monitor enters a blink cycle, it does not turn off, simply erases and lights all the time. I realized this when I installed StarWars Commander via the Windows store still in Windows 8.1. I found it to be incompatible game then installed BF4, that everyone is playing with the APU A10 also kept the issue. I uninstalled and reinstalled Catalyst sometimes with different versions and nothing. I installed another game, this time LOL, nothing too. I realize also that sometimes when watching some videos the problem happens but once in a while, nothing like the games. My last hope was to update the windows, which also failed.

By the way, already configured the BIOS manually and has also left everything on automatic. Not solved.

Can anyone help me?

Thank you.

Boa noite a todos!

Há aproximadamente fiz um upgrade no me pc. Após extensa pesquisa, entendi que uma APU me atenderia pra trabalhar com softwares gráficos e de quando em quando, jogar alguma coisa.

Minha configuração é:

APU A10-7850 K

ASROCK FM2A88M-HD+

8GB RAM XFURY 1866

SSD SANDISK 120GB

FONTE COUGAR RX500 (500w)

WIN10 64bits

Tenho usado o pc normalmente, até trabalho com ele sem problema mas, infelizmente, quando tento rodar qualquer jogo, o monitor entra num ciclo de intermitência, ele não desliga, simplesmente apaga e acende o tempo todo. Percebi isso quando instalei o StarWars Commander via loja do Windows ainda no Windows 8.1. Achei que fosse incompatibilidade do jogo então instalei o BF4, que todo mundo está jogando com a APU A10, também manteve o problema. Desinstalei e reinstalei o Catalyst algumas vezes com versões diferentes e nada. Instalei outro jogo, dessa vez o LOL, nada também. Percebo também que às vezes ao assistir alguns vídeos o problema acontece, mas uma vez ou outra, nada como nos jogos. Minha ultima esperança era a atualização do windows, que também fracassou.

A propósito, já configurei a BIOS manualmente e também já deixei tudo no automático. Não resolveu.

Alguém consegue me ajudar?

Muito obrigado.