AnsweredAssumed Answered

R9 280X Sapphire || split one HDMI output for 2 screens; possilbe?

Question asked by mrk on Jun 10, 2015
Latest reply on Jun 10, 2015 by hardcoregames™

(Translation)

Hello everyone!

I got a AMD Radeon R9 280X Sapphire Lite Retail in my computer, running on Win7.

The trouble i have is, that i got just one HDMI-output, but i'd like to run 2 screens, with a good resolution and not 1HDMI and 1VGA.

So is there any possibility to split the HDMI output into 2, without just duplicating the signal? I need to use them seperated so the computer needs to identify both as a seperate one.

The screen is a 27" ASUS VS 278Q and i think about buying the same as a 2nd if we will find a solution.

Because the graphic card is not old yet, i won't buy another one just because i'm missing 1 Output.

King regards,

Mrk

German question:

Hallo Zusammen!

Ich habe in meinem Rechner (Win7) eine AMD Radeon R9 280X im Sapphire Lite Retail verbaut.

Allerdings hat die Grafikkarte leider nur einen HDMI Ausgang und ich möchte einen 2. Bildschirm anschließen, aber bloß nicht über VGA..

Nun die Frage:

Gibt es eine Möglichkeit den HDMI-Ausgang zu splitten, mit der die Grafikkarte das Signal nicht dupliziert, sondern beide Monitore erkennt? (Wenn ja mit welchen Produkten hat man Erfahrung die 27" auch gut splitten können?)

Der 2. Monitor ist noch nicht gekauft, aber ich tendiere dazu meinen nochmals zu kaufen (ASUS VS278Q), sofern es denn möglich ist.

Da die Grafikkarte noch nicht alt ist, kommt es für mich eigentlich nicht in Frage sie auszutauschen nur weil 1HDMI Anschluss fehlt .

Ich hoffe ihr könnt mir helfen!

Gruß,

MrK

Ps: Is this just an english forum? I was directed here when i searched for support on the german AMD homepage`?

Outcomes