cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Graphics Cards

sporks420
Journeyman III

rx6800 10% GPU usage in all games

I recently upgraded from a gtx1080 to a rx6800. I have completely uninstalled the NVidia drivers and updated my bios and checked if windows was corrupted but there seems to be no issues at all. Over-watch 2 runs at about 5 fps in the main menu and modern warfare 2 runs at 60 fps in the main menu and both are unplayable in game. I'm completely as to what to do and am debating on returning the card.  My build is a MSI B250 motherboard, I7-7700K, 16GB DDR4 3200mhz

0 Likes
5 Replies
GreatnessRD
Miniboss

What resolution do you play at? When you uninstalled Nvidia's drivers, how did you do so? And lastly, doubtful, but still a possibility, the 7700K could be a major bottleneck. Not that severe, but yeah...

Leonidas - Ryzen 7 5800X3D | MBA RX 6800 XT Midnight Black | Be Quiet 802 Silent Base (Main)
Maximus - Ryzen 7 3700x | Power Color Fighter RX 6700 XT | Fractal Ridge ITX Case (HTPC)
0 Likes

I play at 1080p and I used DDU to uninstall the Nvidia drivers. A bottle neck is not what is happening. The card uses 40wats of power and utilizes about 5-20% of the card in any game while my cpu is 80%+ most of the time. 

0 Likes
Gipsy
Journeyman III

Aquí estoy con i9 9900x 32gb 3600 cl16 y 6800xt , me siento muy decepcionado porque antes tenía una rtx 2080 y podia jugar a csgo 2k sobre 200 o 300 fps sin caídas notorias , pero actualice la gráfica a la Rx 6800xt y ahora juego de media a 60 ,120 fps , los demás juegos van bien rdd2 perfecto pubg perfecto gtaV perfecto y así como muchos más juegos , me decepciona AMD porque confíe en ella y gasté 1100€ y sinceramente y honestamente Nvidia no tuve ningún problema pero AMD me da dolor de cabeza, ahora que venga alguien a decirme que tengo cuello de botella. Me he registrado para comentar esto porque sueño leer estas respuestas cuando la culpa es de AMD, parte positiva pude instalar Mac os monte rey pero tiene varios aspectos que decepciona como por ejemplo que tengo un monitor 2k 144 y cuando enciendo el pc parpadea la pantalla entonces tengo que apagarla y volverla encender y hace como que la reconoce Windows y ya no tengo parpadeos, me entristece ya te digo tenia Nvidia rtx 2080 y no tenía ningún problema en este aspecto como al igual que con csgo y que conste que el monitor es freesync y con Nvidia no pasaba esto en fin

0 Likes

I'm 100% going back to Nvidia if I cannot fix this problem tonight. I've built 3 pc's with 3 GTX 1080's and none of them had any issues like I'm seeing with AMD. I do not have time to problem solve with AMD 

0 Likes

normal yo hare lo mismo esto no merece la pena i9 9900x 32gb ram 3600 cl 16 y una 6800xt y monitor 2k 144 y juego todo a ultra a 60-90 fps y la grafica a 50-60% de uso.... ridiculo... 

0 Likes