cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Drivers & Software

christian345
Journeyman III

Virtual Super Resolution auf einem Philips 55PFS8159 Smart TV

Hallo AMD Forum,

Ich habe mir Gestern den neuen Treiber 19.2.3 für Windows 7 64bit installiert. Seit dem funktioniert Virtual Super Resolution nicht mehr auf meine Philips Smart TV. Bildschirm und TV laufen über HDMI. Da ich diese Auslösung nicht erzwingen will mit Programmen die in die Regestrie eingreiffen, könnt ihr mir einen Tipp geben was schief läuft? Auf meinem Monitor HP Pavilion lässt sich die Auflösung auf 3840x2160 einstellen. Auf meinem TV nur 1920x1080. In früheren Versionen dieses Treibers hat das funktioniert. Meine Grafikkarte ist eine RX480 Nitro. Zum spielen von gewissen Spielen sitze ich lieber mit dem XBOX Controller vor dem TV. Die meisten Einstellungen gewisser Spiele sind auf 4K gesetzt. MFG Chris

Hello AMD Forum,

Yesterday I installed the new driver 19.2.3 for Windows 7 64bit. Since then Virtual Super Resolution no longer works on my Philips Smart TV. Screen and TV run via HDMI. Since I do not want to force this release with programs that interfere with the Regestrie, can you give me a hint what goes wrong? On my HP Pavilion monitor, the resolution can be set to 3840x2160. On my TV only 1920x1080. This worked in earlier versions of this driver. My graphics card is a RX480 Nitro. To play certain games, I prefer to sit in front of the TV with the XBOX controller. Most settings of certain games are set to 4K. MFG Chris
0 Likes
1 Reply

This is a English language support forum. Please use one of the free programs to translate your post and include > INFORMATION REQUIRED WHEN POSTING A QUESTION 

https://www.translate.com/ 

0 Likes