cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Drivers & Software

fabietsbr
Journeyman III

Problema compatibilidade driver com placa mãe

Desde que comprei minha nova mobo Gigabyte Ga-990xa-UD3 estou tendo problemas com o driver da minha Sapphire R9 280 Dual-x. Quando vou instalar a última versão do driver, no final da instalação, logo após aquela piscada de tela padrão de instalação de drivers de vídeo, meu windows 8.1 pro dá tela azul, depois quando reinicia, ja cai na tela para dar recovery no windows Já atualizei a bios da minha placa e nada. Gostaria de saber se minha placa não ter compatibilidade com essas novas versões do driver e qual que é o driver mais atualizado que eu possa instalar sem dar esse problema de novo.

0 Likes
2 Replies
Ray_AMD
Community Manager

This is a user to user English language only Support Forum.

Please use one of the freely available translation tools to translate your post into English before posting.

Additionally, please provide the essential INFORMATION REQUIRED WHEN POSTING A QUESTION  with your question.

0 Likes

Next time you post, please do as RAY_M suggested. Translate your post into English and also post your computer information.

Your Windows 8.1 is not supported anymore by AMD. The last known AMD full set of driver is from 7/14/2017. There will be no more updates to Windows 8/8.1 AMD GPU drivers for this particular Operating System.

Here is the last Windows 8/8.1 AMD Full set of GPU driver for your R9 2xx series card: Desktop

0 Likes